середа, 29 жовтня 2014 р.

ВИКОРИСТАННЯ ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ ТА СИТУАЦІЙ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Актуальність дослідження. Постійне збільшення розумового навантаження на уроках праці змушує задуматися над тим, як підтримувати пізнавальну активність в учнів, а також, як домогтися високої активності протягом всього уроку. Висунуті перед школою завдання у підготовці учнів до життя вимагають формування особистості, готової до активної участі в науково-технічному та соціальному процесі. Новий зміст і структура трудового навчання в школі вимагає повного переосмислення організації та методики занять стосовно проблемних питань і ситуацій. Від того, наскільки ефективно організований цей етап, залежить не тільки хід розв'язання завдання, а й результат засвоєння нових знань чи способів дії, результат впливу на розумовий розвиток учня.

Над проблемою використання проблемних питань і ситуацій у навчальному процесі  працювали багато науковців. Педагогічні  аспекти цього питання розглядалися у працях В.В. Краєвського, А.М. Матюшкіна, М.І. Махмутова, М.Н. Скаткіна, В.Сидоренка, Д.О.Тхоржевського та інших.
Важливою ланкою у вирішені цієї проблеми, повинно стати забезпечення якісного засвоєння підростаючим поколінням знань, умінь і навичок у процесі організації стимулюючої діяльності у навчанні. Це не викликає сумнівів, оскільки тільки досягнення таких якостей знань як глибина, повнота, оперативність допоможуть в подальшому сьогоднішнім школярам знайти себе і утвердитись в умовах нових економічних відносин.
Однак дана проблема до кінця не вирішена, не розглянуто питання впливу проблемних питань і  ситуацій на підвищення якості знань школярів і тому ми вибрали темою нашого дослідження «Методика вивчення розділу «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу та дроту» в 6-му класі з використанням проблемних питань і ситуацій».
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та впровадити в шкільну практику проблемні  питання і ситуації, які підвищують якість знань учнів при вивчені трудового навчання.
Об'єктом дослідження є процес використання проблемних  питань і ситуацій на уроках трудового навчання.
Предметом дослідження - підвищення якості знань учнів засобами проблемних питань і ситуацій при вивчені розділу «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу та дроту».
Поставлена мета потребує вирішення певних завдань, а саме:
·        Зясувати сучасний стан використання проблемних питань і ситуацій в процесі вивчення  трудового навчання в основній школі.
·        Зясувати сутність проблемних питань і ситуацій в процесі трудового навчання учнів 6-го класу.
·        Розробити систему проблемних питань і ситуацій до розділу «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу і дроту»
·        Розробити методику до вивчення розділу «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу і дроту»
·        Провести планування уроків трудового навчання з розділу «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу дроту».
·        Експериментально перевірити ефективність розробленої методики на практиці.

·        проаналізувати психолого-педагогічну і методичну літературу по проблемі використання проблемних питань і  ситуацій на уроках трудового навчання;

Немає коментарів:

Дописати коментар