Актуальність дослідження. Постійне збільшення розумового
навантаження на уроках праці змушує задуматися над тим, як підтримувати
пізнавальну активність в учнів, а також, як домогтися високої активності
протягом всього уроку. Висунуті перед школою завдання у підготовці учнів до життя
вимагають формування особистості, готової до активної участі в
науково-технічному та соціальному процесі. Новий зміст і структура трудового
навчання в школі вимагає повного переосмислення організації та методики занять
стосовно проблемних питань і ситуацій. Від того, наскільки ефективно
організований цей етап, залежить не тільки хід розв'язання завдання, а й
результат засвоєння нових знань чи способів дії, результат впливу на розумовий
розвиток учня.
Над проблемою використання проблемних питань і ситуацій у навчальному процесі працювали багато науковців. Педагогічні аспекти цього питання розглядалися у працях В.В. Краєвського, А.М. Матюшкіна, М.І. Махмутова, М.Н. Скаткіна, В.Сидоренка, Д.О.Тхоржевського та інших.
Важливою ланкою у вирішені цієї проблеми, повинно стати забезпечення
якісного засвоєння підростаючим поколінням знань, умінь і навичок у процесі
організації стимулюючої діяльності у навчанні. Це не викликає сумнівів,
оскільки тільки досягнення таких якостей знань як глибина, повнота, оперативність
допоможуть в подальшому сьогоднішнім школярам знайти себе і утвердитись в
умовах нових економічних відносин.
Однак дана проблема до кінця не
вирішена, не розглянуто питання впливу проблемних питань і ситуацій на підвищення якості знань школярів
і тому ми вибрали темою нашого дослідження «Методика вивчення розділу
«Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу та дроту» в 6-му
класі з використанням проблемних питань і ситуацій».
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та впровадити в шкільну
практику проблемні питання і ситуації,
які підвищують якість знань учнів при вивчені трудового навчання.
Об'єктом дослідження є процес використання проблемних питань і ситуацій на уроках трудового
навчання.
Предметом дослідження - підвищення якості знань учнів засобами проблемних
питань і ситуацій при вивчені розділу «Технологія виготовлення виробів із
тонколистового металу та дроту».
Поставлена мета потребує вирішення певних завдань, а саме:
·
Зясувати сучасний стан використання проблемних
питань і ситуацій в процесі вивчення
трудового навчання в основній школі.
·
Зясувати сутність проблемних питань і
ситуацій в процесі трудового навчання учнів 6-го класу.
·
Розробити систему проблемних питань і
ситуацій до розділу «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу і
дроту»
·
Розробити методику до вивчення розділу
«Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу і дроту»
·
Провести планування уроків трудового
навчання з розділу «Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу
дроту».
·
Експериментально перевірити ефективність
розробленої методики на практиці.
·
проаналізувати психолого-педагогічну і
методичну літературу по проблемі використання проблемних питань і ситуацій на уроках трудового навчання;
Немає коментарів:
Дописати коментар